2011. július 22., péntek

Esztergom

Mielőtt az időjárás undorítóvá vált volna, tesóimmal, Sárival és Dáviddal kiruccantunk Esztergomba. A hazaútig gyönyörű idő volt, este 11-re értünk az ajtónkba, nagyon elfáradtunk de gyönyörű volt. Diák vonatjegy a nyugatiból Bkv bérlettel oda-vissza kb. 800 Ft, igaz, a vasútállomástól Esztergom belvárosába kell tenni egy nagyobb sétát. Új, piros, modern vonatok közlekednek a végállomásig, de minden fűszálnál megállnak, így olyan másfél óra a menetidő. Az egész városról elmondható, hogy szinte minden ház barokk vagy klasszicista stílusban épült, gyönyörű utcácskákkal, de a külső házak sajnos eléggé lepusztultak, szép formájuk ellenére. A belvárost viszont szépen felújították, korhű és stílusos lett, pár modernebb épülettől eltekintve. Kb. délben érkeztünk meg, kicsit sétáltunk, utána beültünk a Padlizsán étterembe, ami egy hangulatos, házias, dédinagyit idéző kis vendéglő, 1300Ft-os, három fogásos menükkel. A kert-helységből fellátni a várhegyre is. Aki még olcsóbban szeretne enni, annak át kell sétálnia Párkányba a Mária Valéria hídon, ott euróért még jobb áron tud megebédelni.

Szóval ezek után felmásztunk a várhegyre, megnéztük a Bazilikát, ami talán még-nagyobb mint képzeltem:D. Gyönyörű, monumentális, és jó hűvös. A templomtérbe ingyenesen be lehet menni, mi még 500 kerek forinttért felmentünk a kupolába és a harangtornyokhoz. Életemben nem másztam még ennyi csigalépcsőt:). Van még kincstári rész is, az már bezárt mire odaértünk, nem tudom mennyi lehetett a belépő. Ja, meg az altemplomba is be lehet menni ha jól tudom.

Sáriék ezek után még meglátogatták a szomszédos vármúzeumot is, én inkább a juharfák alá telepedtem egy padra, pontosan a Bazilika lábához és ott pihentem ki fáradalmaimat. Elég hangulatosa volt, ahogy az óriási épület felett madarak keringtek, a harangok néha megszólaltak és halálos nyugalom uralkodott az egész környéken.
A nap vége felé átsétáltunk Párkányba, be a centrumba és elnyaltunk egy-egy fagyit gombóconként 0,32 euróért.

Elégedetten nyugtáztuk, hogy Szlovákiában van OTP bank és CBA üzletlánc is, bár lehet, h csak a határhoz ennyire közel... Visszasétáltunk Magyarországra, ücsörögtünk a főtéren, majd elkezdett beborulni, így elindultunk haza. Tök jó nap volt.