2011. július 8., péntek

Barackok befőzve

Szerdán elmentem a piacra, vettem sárgabarackot, meg őszit a lekvárkészítéshez. Most olcsó a barack, mert idénye van, szóval jó sokat vettem, hogy több üveg kijöjjön, ha már dolgozok a dologgal. Pár napja már begyűjtöttem befőttesüvegeket, most akciós több üzletláncban, 99 Ft a Lidlben, vagy a Sparban. A sárgabarackkal kezdtem, le kellett forrázni az őszeset, így nagyon könnyen lejött a héja, bár még így is volt vagy egy óra mire végigpucoltam a két kilót. Szép kopasz kis kupac lett belőlük…Innen már gyorsabb volt az ügy, kiszedegettem a magokat, betettük egy tálba az egészet és összetörtük bot-mixerrel. Lehet kapni instant lekvárzselésítő porokat, amik alma-pektint tartalmaznak, így begyorsítják a lekvár főzés folyamatát, mi a Haas cukortakarékos változatát választottuk (Quittin 3:1), ezt kellett belekeverni a gyümölcspépbe. Ezután csak felforraltuk, beletettük a cukrot, amit mi édesítőszerrel helyettesítettünk, hogy diétás legyen (nem nártium-ciklamát vagy szacharinát alapút, mert ezek elrontanák az ízét, hanem természetes alapú, dia-well cukorhelyettesítőt). Anya valahol olvasta, hogy a cukorszegény lekvároknak jót tesz, ha belekeverünk egy csomag vaníliapudingot is, ezért az is került a lábosba. Ezután még 5 percet kellett forralni az egész kotyvalékot, majd üvegekbe tölteni, és elvileg kész. Mi azért a biztonság kedvéért szalicilt is tettünk rá, nehogy megromoljon, de ezeknél az instant lekvároknál ez nem kötelező. Ugyanezt megcsináltuk őszibarackkal is tegnap, sőt tettünk bele egy kevés fahéjat is, és három alma húsát is hozzáadtuk, hogy több legyen, meg állítólag az alma minden lekvárnak csak jót tesz. Szóval most van eddig 10 üveg lekvárunk, ill. csak 8, mert 2 üveg már elfogyott a sok kóstolgatásba, meg reggelihez, vacsorához. :D
Tényleg gyors és hálás dolog ez a befőzés így, akinek van ideje és kedve, mindenképpen próbálja ki!
Legközelebb az első uborkakovászolásom történetét is megosztom, ez is egy olyan dolog, amit már rég ki akartam próbálni. Már majdnem kész az is, remélem jól sikerült. Most megyek, jó gyümölcsözést:
A

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...