2009. december 16., szerda




Pár napja le kellett adnom egy házi dolgozatot pedagógiából. Egy iskolalátogatásról szólt, és már szeptemberben feladták, de persze én az utolsó nap utolsó 2 órájában álltam neki. 22.55-ig lehetett leadni, és én még 21 órakor sütöttem a konyhában. Végül sikerült leadni, 22.50-kor feltöltöttem és egész jó lett, sőt a mézeskalácsok is elkészültek:). Azért legközelebb több időt hagyok az ilyesmire. Idén mézeskalácsnak gyömbéremberkéket sütöttünk, mert megintcsak találtam egy jó oldalt az Interneten (http://www.joyofbaking.com/GingerbreadMen.html), ami kedvet adott hozzá. A gond csak az volt, hogy emberke formám nem volt, ezért befogtam apát, és nem kellett csalódnom. Valami megmaradt fémszalagból hajtogatott nekem tökéletes "Süttyő" formát egy Shrek -es háttérkép alapján. Azért a hagyományos formákat is használtam, így jó sok süti lesz a fára... Az Internetes recept angol, és csak egy baj van vele, melaszt használ, ami nekem nem volt, helyette mézet tettem a tésztába. Így viszony nem lett olyan sötét az eredmény. A dekorációnál nem lesz olyan látványos, még lehet h kitalálok valamit sötétítésnek, pl. teára gondoltam. Aznap még csokit is csináltunk anyával, mert a múltkori elfogyott, és nagy volt a reklamálás. Ezúttal kevesebb kókuszzsírt tettünk a csokimázba, egy táblához kb. 1.5 teáskanálnyit. Ja, és egy aranyos dobozt is vettünk csokitárolásra. Sajnos mire lefényképeztem a bonbonokat, 3 emeletből már csak 1 maradt:)

A mézes receptje:
Gyömbéremberkék recept:

Hozzávalók:

420 gramm liszt
1/4 teáskanál só
3/4 teáskanál szódabikarbóna
2 teáskanál őrölt gyömbér
1 teáskanál fahéj
1/4 teáskanál őrölt szerecsendió
1/4 teáskanál őrölt szegfűszeg
113 gramm vaj
100 gramm cukor
1 tojás
160 ml melasz?

Recept:

Egy nagy tálba szitáld össze a lisztet, sót, szódabikarbónát, és a fűszereket. Tedd félre.

Az elektromos keverő táljába a lapáttal keverd össze a vajat, és cukrot amíg könnyű nem lesz. Add hozzá a tojást és a melaszt, és keverd amíg jól elvegyül. Végül a lisztes keveréket is elegyítsd el benne.

A tésztát felezd meg, és csomagold folpack-ba mindkét részét, majd tedd a hűtőbe egy fél napra, de legalább két órára.

A sütőt melegítsd elő 177 C-ra, és tedd középre a rácsot. Szaggasd ki az emberkéket, és tedd a sütőpapíros tepsibe, úgy, hogy legyen köztük kb. 3 cm hely. Ha ajándékba készíted a sütit, most kilukasztatod a függőnek való lyukat a tetején szívószállal.

kb. 8-12 percig süsd az emberkéket, a méretüktől függően. Akkor vannak készen, ha a szélük éppen csak elkezdett barnulni, és a közepük is szilárd.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...