2009. december 23., szerda

fülbevalók





Vizsgák, rohanás, vásárlás után ma megint csináltunk csokit, mert nem szállnak le rólunk kedves kis családtagjaink, akik más csokoládét nem fogyaszthatnak sajnos... Én még vettem ajándékot valakinek, akinek a dm -ben rendelt falinaptár 20 nap alatt sem készült el, így ellátogattam a Vörösmarty téri vásárba Sárival, a tesómmal kettecskén. Megettünk egy adag töki pompost, forralt bort (két pohárral) és gesztenyét, hogy felvidítsuk magunkat az esőben. Láttam már párszor a bécsi karácsonyi vásárt is, de szerintem a mienk ezerszer hangulatosabb, igényes, ízléses, bensőséges, még akkor is, ha mindenhonnan folyik a víz, esik az eső, és olvad a latyak. Na, hogy valami kreatív is legyen itt, leírom, hogy milyen fülbevalókat csinálgattunk Sárival szinte egész ősszel. Augusztusban az egyetemnél kiszúrtam egy kirakatba, nagyon aranyos, fagyit, meg sütit formázó fülbevalókat, amit Sári születésnapjára meg akartam venni. Kiderült, hogy párja 2000 forint, az azért egy kicsit sok, úgyhogy utánaolvastam, és kipróbáltam a Fimo égethető gyurmákból. Most, a vásárban is láttam, hogy árulnak ilyeneket, borsos áron, szóval, ha olcsón és egyedit szeretnél, csináld inkább magad! Egy csomag gyurma kb. 500 forint, de kiderült, hogy keverhetőek a színek, úgyhogy elég 5 csomag, fekete, fehér, piros, sárga, kék - ezekből akármilyen színt ki lehet keverni. Hobbyboltban lehet kapni őket, kis téglalapok formájában. A fekete és a kék fogy a leglassabban, egy csomag fél évig vagy tovább kitart, a sárga a fehér viszont gyorsan fogy. Ezeket a gyurmákat úgy kell kezelni, mit óvodában a gyurmát, különleges tudnivaló csak annyi, hogy pl. a pirosból a festék a kezeden maradhat, és ha utána foglalkozol a fehérrel, könnyen beszennyezheted. Ha kész a forma, sütőpapírom kb. 2 percig sütöd, és kiveszed száradni. Melegen még egy kicsit alakítható, de hamar megkeményedik sütés után. A ki nem sütött gyurmákat akárhányszor fel lehet használni, sose száradnak ki. Túlsütés hatására viszont az anyag megbarnul, és kicsit elfolyósodik, szóval inkább előbb vedd ki, mint később. Mi rengeteg fülbevalót csináltunk, karköröket, gyöngyöket, kulcstartókat és más egyebeket. Egyik nap retro hangulatom volt, és megcsináltam a kedvenc óvodáskori emlékem fülbevaló változatát is, a pöttyös bögrés kakaót kiflivel. Varrtam hozzá egy táskát is, mert nagyon hangulatba jöttem:)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...